پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183707
چند نفر از ليست يارانه حذف شده‌اند؟
تاریخ انتشار : 1394/09/03 11:45:41
نمایش : 847
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با بيان اينکه براي ترميم حقوق بايد واقع بينانه عمل کنيم، گفت: طي هفته هاي آينده در اين زمينه بيشتر صحبت خواهيم کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار محمدباقر نوبخت در نشست خبري با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پيش نويس برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال ۹۵ تهيه و به دولت تقديم شده است و دولت نيز آن را به مجلس تقديم خواهد کرد.

سخنگوي دولت با اشاره به اينکه براي تحقق بخشيدن به اقتصاد کشور در اين بسته اقتصادي، دولت از دو ابزار مالي و پولي استفاده کرده است گفت: رقمي که دولت از خزانه بايد به اقتصاد ملي تزريق مي کرد هفت هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان است و نيمي از آن نيز يعني حدود سه هزار ميليارد تومان نيز بايد تسهيلات پرداخت مي شد. با اين وجود عمده توجه رسانه ها به بخشي معطوف شد که نصف کار ابزارهاي مالي است.

سخنگوي دولت با تأکيد بر اينکه يکي از اهداف دولت فعال کردن کارخانجات مربوط به اجراي طرح هاي عمراني در کشور مانند کارخانجات سيمان و ميلگرد و غيره بوده است گفت: آخرين رقمي که قبل از زمان طرح تحريک اقتصادي در خصوص پرداخت طرحهاي عمراني اعلام شد هشت هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان بود که بر اساس آخرين گزارش خزانه تا ۲۸ آبان رقم پرداخت دولت براي طرحهاي عمراني و در جهت تحرک اقتصاد کشور در بخش تملک داراييهاي سرمايه اي به ۱۸ هزار و ۵۲۷ ميليارد تومان رسيد.

وي افزود: فقط طي ۲۱ آبان تا ۲۸ آبان چهار هزار و ۲۱ ميليارد تومان براي اجراي طرحهاي عمراني تزريق شده است.

سخنگوي دولت با اشاره به اينکه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان ديگر نيز بر اساس قانون براي طرحهاي عمراني ناشي از حوادث غيرمترقبه اختصاص يافته است گفت: سه هزار ميليارد تومان نيز از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به پيمانکاران پرداخت شد و دو هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان نيز از محل طرح ملي مهار آبهاي مرزي تخصيص يافت که در مجموع ۲۵ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان تاکنون براي طرحهاي عمراني پرداخت شده است.

نوبخت افزود: در بخش نقدي يعني پرداخت ۱۸ هزار و ۵۲۷ ميليارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که براي طرحهاي عمراني ۱۷ هزار و ۵۲۵ ميليارد تومان داده شد ۹ درصد رشد داشته ايم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: اين در حاليست که اعتبارات جاري نسبت به سال گذشته هفت درصد افزايش داشته است و اين نشان مي دهد که اعتبارات دولت عمدتاً به سمت تأمين مالي طرحهاي عمراني هدايت شده است تا به رشد اقتصادي بينجامد.

نوبخت افزود: براي اجراي ماده ۱۰ قانون تنظيم نيز ۹۱ درصد رشد اعتبارات و در اجراي ماده ۱۲ ستاد مديريت بحران نيز ۷۱ درصد رشد اعتبارات داشته ايم.

وي اضافه کرد: اين به معناي آن است که به رغم محدوديت اعتباري و براي اجراي سياست کوتاه مدت تحرک اقتصادي در کشور با صرفه جويي در هزينه هاي جاري تمرکز اعتبارات به تأمين مالي طرحهاي عمراني بوده است.

سخنگوي دولت ضمن عذرخواهي از کارکنان قوه مجريه و کل نظام اداري کشور تأکيد کرد: در شرايطي هستيم که نمي توانيم اعتبارات جاري را بيش از حد افزايش دهيم.

نوبخت گفت: خدمات نظام اداري را بسيار مؤثر براي توسعه کشور مي دانيم و وظيفه داريم که براي بازنشستگان و شاغلان در اولين فرصت ترميم در حقوق و پرداختها به صورت واقع بينانه اقدام کنيم.

۲ ميليون و ۸۰۰ هزار يارانه بگير حذف شده است
وي با بيان اينکه توزيع درآمد بايد بر اساس اولويت ها باشد، اضافه کرد: مجلس اعلام کرد که پارسال که ۴۲ هزار ميلياردتومان بين مردم توزيع شد امسال ۳۹ هزار ميليارد تومان شود که بايد ۳ هزار ميليارد تومان نيز بايد کم مي کرديم که وزارت رفاه مسئول حذف يارانه بگيران کرد. ۲ ميليون و ۷۰۰ تا ۲ميليون و ۸۰۰ هزار نفر حذف کرديم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي ادامه داد: وزارت رفاه در ادامه کار متوجه شد که برخي از افراد حذف شده نبايد از ليست يارانه بگيران حذف مي شدند.

وي به اشاره به فاکتورهاي حذف يارانه بگيران، اضافه کرد: نياز دو نوع است، يک زماني است که تشخيص مي دهيم چون فرد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي است نبايد يارانه فرد قطع شود، نوع دوم اين است که برخي ها کارمند هستند اما مخارج بالايي دارند به عنوان مثال فرزند دانشجو و اجاره نشين هستند و اين عدد و ارقام ها نمي تواند به ما بگويد که فرد نيازمند است يا خير.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي با اشاره به سفر اخير خود به اهواز گفت:‌ بزرگترين طرح آبي - خاکي کشور در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضي خوزستان و بخشي از ايلام در مراحل نهايي است. اين طرح سال ۷۵ در سفر مقام معظم رهبري به استان خوزستان تصويب شد و در سفر رئيس جمهور به اين استان در سال ۹۲ دستور تسريع در اجراي آن داده شد.

وي گفت: در بازديدي که از اين طرح داشتم بيش از ۱۵۸ هزار هکتار از زمين هاي دشت خوزستان نوسازي، تجهيز و به کشاورزان منطقه تحويل شده و به همين ميزان نيز طرح در حال اجراست.

نوبخت اضافه کرد: هم اکنون ۷۰ شرکت ايراني با ۱۰ هزار نفر در ۵۵۰ هزار هکتار زمين هاي دشت خوزستان و ايلام در حال کار هستند و انتظار مي رود تا دو سال آينده اين طرح به بهره برداري برسد.

وي گفت: با بهره برداري از اين طرح ۹ و نيم ميليون تن انواع محصولات کشاورزي با روش نوين آبياري توليد خواهد شد و درآمد سالانه آن ۲ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان است و ۳۰۰ هزار نفر نيز به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اين طرح شاغل خواهند شد.

سخنگوي دولت افزود: با تکميل طرح بزرگ آبي - خاکي دشت خوزستان مردم بزرگ، متدين و شجاع خوزستان به خواست تاريخي خود در زمينه بهبود و ارتقاء کشاورزي دست خواهند يافت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html